Saturday, August 20, 2011

Second Half of Ramadhan...

Assalamualaikum n Salam Sejahtera. Actually, mase aku taip post ni dah 20 Ramadhan dah pun... ape yg second halfnye lg, ni dah tggl sepertige je lg ramadhan ni... Ape yg aku nk citer kali ni? Ia ada kaitan dgn tin, lighter, dan *tuut*(bajet censored).... Mesti ade yg tw ape bnde ak nk citer ni kn? Kalo dah tw, buat2 xtw. Yg xtw, layan dlu. Tapi xnk layan pun xpe, "Aiman tak kesah."

***AMARAN: MENGANDUNGI KANDUNGAN BERBAHAYA. BACA ATAS RISIKO SENDIRI***  (poyo abis)

Seperti tahun2 yg lepas aku menantikan Ramadhan bkn je pasal posenye, trawihnye, morehnye (erk), tp juga pasal bunyi-bunyian yg mampu mengejutkan jiran tetangga yg berdekatan dr kawasan letupan... Bunyi ape lg, xmercun, meriam. Tp area-area lorong aku, aku n geng aku je yg lyn meriam. Lain smue 'noob' layan mercun jek. Dan berdasarkan pemerhatian aku, tahun ni agak kurg kedengaran bunyi2 'noobies' bermain... Aku dgr cite stok payah nk dapat. Ape blh buat kassim... Dah Nasib...

Niat dihati bkn nk blagak k hape, just nk bgtw keseronokan bermain meriam nih... By the way, kami just main meriam tin je pun... Apedehal... Tp jgn dipandang remeh pd kekuatan tin tersebut. Korg xdengar lg bunyi meriam tin hasil R&D Bob, T-Kun, n Alip. Dah 2x pose kami wat research (bagai2) utk dptkn impak yg paling maksima dlm arena bermain merian tin ini... Lalu terhasillah satu mekanisma yg amat menarik yg menjamin bahawa kekuatan dentuman mampu membuat mkck2 yg tgh buat kuih raye tu melatah xingat dunia...

Taun nih kitorg stat lmbt. Pose yg k-17 haritu. Kenape stat lmbt? Punca utama stat lmbt adlh pemegang2 kontrak/ Kontraktor2 gagal memenuhi kriteria2 yg diperlukan utk memulakan projek dlm masa yg ditetapkn... Yg first skali wat hal adlh T-Kun. Stat2 je dah paw mintak bajet. Ade ke patut? tp fikir logik pun, mmg pemberi kontrak kne bg duit. so, aku pun hulur la... Pastu nk tggu die beli tu lebih gak la sminggu. pastu dah beli barang yg satu tu ade pulak lg masalah lain. Nk kne cari tin pulak. Baru aku taw, payah jugak nk cari tin nih... Xtw la T-kun ni tpu kami k hape kn, tp adela 3-4hari nk cari tin saje.

Maka tibalah hari yg dinantikan... Eh, yeke? Sure aku xde wat hal? Hehehehe.... Adeladue hari plak aku gagal melaksanakan tugas yg patut aku buat iaitu menggali lubang tmpat bahan2 tertentu diletakkan... aku gagal melaksanakannya kerana kepenatan n keberatan mata... Haha! Apepun tibalah tanggal 17 Ogos malam 18 Ramadhan... 

Jadi kami pun maralah (mara bagai, ayat nk skema...) ke kawasan lapang tempat kami biasa melaksanakan projek nakal ini setiap tahun... Bulan mengambang agak penuh la time tu, mmg 'lighting' perfect la snang cter. Tang2 tu gak baru nk gali lubang ape smue. Maklumla, dah sangap nk pompom, masing2 dah 'ON' mmg 'ON' la jwbnye. dah siap gali lubang cari la buluh panjang sket bagi mengelakkan kecelakaan yg kompem2 xbest. pastu bahan *tuut* dimasukkan ke dalam lubang dan lubang tersebut ditekup ngan tin biskut. Selepas tukang tekup dah xtahan dgn kepanasan yg dijana oleh bahan *tuut* tu, maka beliau pun berlari2 anaklah ke kawasan yg agak selamat dan tukang cucuh akan menyucuh tin tersebut. Dan... Poooow! Pergh! Die punye bunyi wa cakap lu, Korg msti pnah tgk cter Transformers kn? Korg mesti pasan bunyi yg dikeluarkn bile autobot menembak kn? mcm tu la bunyi die. Tp bg kami bunyi tu xbest... Pedap. Cool mmg cool tp pedap. not nice.

Pastu dtg satu suara yg mengeluarkan ayat yg xbest... 
"Dik, jgn main kat sini dik. Ank pkck kecik2 nk tdo tu"
 %*&$&*%&$....<---CENCORED Tidak!!!!!  Mane kami nk melempiaskn ketagihan kami???? Bagaimanakah!!?? lalu aku bg cadangan supaya menyambung tugas murni (murni kew?) kami ni kat kebun yg berdekatan yg keliahatan angker tp 'clear'. Mase kat dpn kebun tu Alip lak bg cadangan kate buat kat bwh lg bgus, dkat pun dkat dgn sumber air... Jadi kami pun pergilah ke tempat tersebut n mule cari port yg rata n lembut(sbb senang nk gali) n mulekan penggalian. Xsampai pun 5 minit nk gali lubang tu... Dah siap lubang kami pun mulekan la. The first three shot bunyi mcm kentut kambing. Serius punye hampeh. terpaksa cari formula baru utk mendapatkan bunyi yg mantap. 

Pastu kami try la lg 2 kali dgn teori yg baru. POOOWWWW!!!!! Masuk kali ketige, die punye bunyi, lagi power dr yg sedas kami buat td... adik aku kat umah pun boleh dengar la... siap tekejut lg beliau tw... Lepas tu kami pun try lg 4-5kali n tgk2 jam dah pkul sblas stengah. Peh, ini kalo main lg kompem ade yg mkn parang ni kang. Jd kami pun decide utk wrap the stuff n continue esok pulak... Malangnye, esoknye tu dah ujan, kensel. esoknye tu, ade appointment lain, kensel. esoknye tu ujan, kensel. Hari ni tolong la jgn kensel... Tolongla....




p/s: AMARAN KERAJAAN MALAYSIA: JANGAN BERMAIN MERCUN, NNT  PUTUS JARI, MCM MANE NK MINTAK DUIT RAYE?
(HopeAvatar: Crite mcm best dah, Smapai postscript ko mcm siot je)


No comments:

Post a Comment