Monday, January 24, 2011

Trip to Parit Buntar. Penat Giloz!

Post Ni ak nk cter pasal rombongan kami sekeluarga pergi k Parit Buntar untuk menjalankan majlis pernikahan Abg ak aritu...

       Pagi jumaat tu aku bgun kul 10 lepas tdo just 2 jam sbb sebok on9. STRIKE! (padan muke aku). Lpas bekpes, ak grak umah abg ak amek Iswara n Vanette. Lepas jumaat ak g gunting rambut dlu memandangkn auntie2 aku bnyk yg sound rambut ak da xsmenggah. Lpas gunting rmbut ak g lawat kubur arwah Bonda kat Perkasa. Lame x lawat kubur arwah, ;( Sdh r tringatkn bonda. Stat abg ak ni r die xde nk handle. Abis smue kelam kabut adjust event. Nmpk x mcm mane seorg ibu pnye power mcm mane? Hargailah mereka selagi ade. Dah2 nk tacing lebih2 lak aku ni. back to the topic. Ape yg penatnye Hoper? Lek lu! Nah, hambek lu org bace post nih! 




       Kami bertolak dr Hulu Langat tepat pukul 12 tgh malam walaupun pd asalnye plan nk gerak lepas isyak. Biase r.. kite merancang, Allah menentukan (alasan terbaik!). Rombongan kami lebih kurang 25 orang semuanya malam tu n disusuli pleh 6 orang yg akn bertolak esok pagi atas urusan peribadi. Kenderaan yg dgunakan adalah Waja (Pengantin), E36 (2nd Bro), 2 Saga BML (My Uncles), Myvi (My Daddy), Civic (1st Bro), dan sebuah Vanette (Aku).Agak seksa membawa van utk perjalanan sebegitu rupe sebenarnye. aku smpai dah generate 4-5 position utk elak tulang blakang ak jd keras. Continue...

       Hentian pertama dilakukan di Restoran Jejantas Sg. Buloh. Di sana, kami topup minyak kasi full dan membeli segala jenis kudapan sebelum menyambung perjalanan.Tak banyak yg boleh aku ceritekn pasal perjalanan melainkan pasal punggungku hampir2 tidak terasa kewujudannye. Ditambah pulak lagi dengan status mate aku yg sekadar tido 2 jam malam sebelumnye. Mantap kn? HAHA! 

        Kami melakukan 3 perhentian dlm keseluruhan perjalanan tersebut di lokasi yg aku dah lupe (maklumla, ngantok, main masuk je, xtgk signboard pon). Yg aku engt just Tapah n Gng. Semanggol, lg satu ak xengat. Sepanjang perjalanan tu bnyk gak aku diduga oleh beberapa kenderaan berkuasa tinggi yg membuatkn aku rase nk kejar jek balik. Antaranya adalah bebrappe BMW, Merc, Peugeot dan sebutir bas yg agak gilo. Dlm bnyk2 tu aku dpt repeat ngan bas tu jek. HAHA! Best kn aku? Apepon, drebar bas tersebut mmg memandu dgn gaye yg agak merbahaya. ade ke patut, aku yg tgh run 110km/j tu die potong bedesup? Bape laju die bwk bas tersebut? mesti lebih 130 tu... No wonder la bnyk kmalangan membabitkn bas kat area tu. Hai... Bile la nk brubah...

       Kami sampai kat rumah penginapan kami di Parit Buntar lebih kurang pkul 4.30 pagi. Sesampainye kami kat situ tibe2 aku xrase ngantok dah. Bengang jek saye! Puas ak golek2 xnk gak tdo. Mengapakah!? Jadi ak pon amek kputusan utk on9 kejap tgk notif pesbuk ak n wat beberapa perkara yg xbleh ak tulis kat sini atas alasan keselamatan. Akhirnye lpas subuh gak ak tdo. Korg msti wondering "Pastu bgun kul bpe?" kn? Aku KENE, diulangi KENE bgun kul 8.30 pagi sebab nk besiap utk majlis. Gimpeks! Tdo xsmpai 2 jam.


sempat pulak nk bejomba sblum mndi... kehkeh!

last one to woke up... sape die? rahsie...
inilah die hantaran yg dibawa pihak kami

        Lepas semua siap, dlm pkul 10 kami grak dr rumah tu utk pergi k surau Taman Pekan Baru, Parit Buntar. "Lah, nk grak kul 10, bgun kul 8.30 watpe?" Ha... Korg xtw sorg2 mandi mcm mane? Lamo! Tu pun dah kire pantas r tu sbb memikirkn ramai yg nk mandi. Setibanya kami di surau berkenaan dlm 10.20 kot, kami disambut oleh keluarga pengantin perempuan yg telah berada di sana sejak kul 10. Sekali kadi lmbt da. Die ad urusan kat pjbt agama dlu katenye. Xpe2, janji abg ak nikah. 


this is my new sista!  
(not the one at front! the one with white dress! duh!)


       Tepat pkul 11.13 pagi 22/1/11, abg aku telah selamat dijabkabulkan dgn wanita yg kini bergelar Kak Lang aku! Yeah! Tambah lg sorg kakak aku. Alhamdulillah. Moge2 mereka bahagia sehingga ke akhir hayat hendaknye. Lepas tu, rombongan kami diminta menunggu di surau berkenaan hingga pkul 1 dimana kami bertolak ke rumah pengantin perempuan. Jarak antara surau dgn rumah tu lbih kurg 1KM je. Dah park kete smue, pengantin pun diarak ke kerusi yg diletakkn kat tengah jalan.

       "Xkn la sanding tgh jalan?" Haha! Tak mungkin la pulak mcm tu. Krusi tu utk Raje n Permaisuri disajikan dgn persembahan Silat dr penuntut silat ape ak xpasti. ak akn cube rujuk Kak Lang ak nnt. Nnt ak edit post ni korg tgk la. Agak lame persembahan silat tersebut sehingga ak rase semakin lapar. Kesian gak ak tgk bdk2 silat tu. jalan tar tu panas giler kot dgn dorg xpkai slipar lgsg. Peh, hati waja gua ckp sama lu! anyway, persembahan tu menarik gak r. Nnt kalo sempat ak upload video persembahan tu. Tggu....

       Disana kami dijamu dgn Nasi minyak berlaukkn ayam msak merah, gulai daging, rendang daging ngan ape ntah lg satu tu. Walaubagaimanapun, ak ngan spupu ak yg sorg ni telah mengambil tindakan drastik utk lepak disebelah pengantin dimana lauk yg disajikan adalah jauh lebih menarik kalo nk dbandingkn dgn lauk utk para tetamu (Biase r, name pon Raja sehari, snatapan musti r lg mewah kn?). Peh, ade ikan due ekor besar lak tu, ayam sekor, pastu ade lg yg lain... Pergh! Xtermakan la dek pngantin tu. Kami pun tlg la beliau. Haha!


HAPPY NEWLYWEDS!


       Selesai makan, ape lg, jomba la kn? Amek gamba ngan pengantin... Malangnye, aku hanya bergambar sekeping jo. Ces! Aku tertipu. Kusangkakan bergambar rmai2 rupanya, siapa mau masuk. Huhu.. ;( Xde lak yg pggil aku tu. Nsib ade gak skeping. Kalo x sadis sudah. Da abis amek gamba smue, tukar hantaran, kami pun gerak la balik k rumah pnginapan kami tu. Lepas masing2 smayang Zohor, pack brg then gerak balik ke Langat dah.

       Again, I'm the one who drove the Vanette. Another strike in the adventure for me. Dang! Xpe, bkn slalu pun kn? Utk perjalanan balik, kami mengambil kputusan utk berhenti sekali sahaja n trus shot ke rumah pasal semua driver da ting-tong dah. Kami stop kat Hentian Sg. Perak topup minyak n trus la shoot ke Langat. Itula plan die. Sekali kejap2 nk tekucil la, nk muntah la, brenti gak skli lagi. Hadoi. Aku da nmpk 15 lorong dah kat PLUS tu. boleh pulak nk jd mcm2. COBAAN... 

       Kami smue smpai kat my beloved house dlm kul 8 mlm r jgk. Da la time tu ade game Liverpool lak tuh! STRIKE lg! AAAARRRGGGGHHH! Mengapa! Nasib la Liverpool berjaya menundukkn Wolverhampton 3-0. berbaloi gak ak hold tdo dlu. Pastu game MU. NAK PULAK AKU TENGOK! XDPAT JEP! Begitulah sedikit sebanyak pasal perjalanan rombongan aku ke Parit Buntar hari tu... 

       By the way, aku xbnyk snap gamba sbb ak hold Handycam. Duh! jadi nantikan update post ni utk tgk gamba2 yg berkenaan dgn rombongan nih. Video pun ak akn upload kalo berkesempatan. Lagi2 video abg ak akad nikah n video silat. Lain2 video kalo ak rse bes pon ak akn upload gak. Tggu tau. Maybe sblum sabtu ni la. jemput la dtg ke rumah aku ye. Boleh kite merapatkn ukhuwah.. Wah! ukhuwah bagai aku nih. 
Ok, THAT'S IT!

p/s: HopeAvatar jeles die xpat pegi. Wakakaka!
(HopeAvatar: Damn!)

8 comments:

  1. Huda Joe (n_n)v1/24/2011 6:35 PM

    napew tak letak gmbr cik bob??? huhuhuhu...

    ReplyDelete
  2. kn sy da tulih kek ateh tu...
    gambo kat sy xdo...
    tggu nk amek dr spupu...

    ReplyDelete
  3. Huda Joe (n_n)v1/24/2011 8:42 PM

    hehhehehehe... iya pakcik... maap yaa.... hihii..

    ReplyDelete
  4. ni sy ad ltak gamba ni..
    tp sket r bru...
    ni gamba yg sy smpat snap pkai Handy...

    ReplyDelete
  5. ihihhi.. nice.... nk kawen jugak.... akhkhkhkha.. tetiba jewp.. hihi..

    ReplyDelete
  6. amboi...
    gatai no...
    kawen la huda...
    janji awk hepi...

    ReplyDelete
  7. sy? lame g kot...
    calon pon xde g ha...

    ReplyDelete